onsdag 26 oktober 2011

Fina sundsvallsbor, ni är värda mer än guld.

Inför kommande utgifter såsom mat och andra förnödenheter planerar jag att skrapa fram, ja, en miljon. Två skulle inte sitta fel, men nog skulle jag bli glad för "bara" en också.

Efter några klick på csn´s hemsida går det att få fram den siffra som man är skyldig, den lånade summan pengar. "It hits you right in the face" (,jag kan inte de svenska uttrycket?).

Folk i allmänhet säger att de bästa lån man kan ta, just är studielån. Haken har jag kommit på, att man fullföljer och tar examen, annars räknas det nog under rubriken "jag köpte en bil som skar på hemvägen".

Dock är inte allting svart på vitt, vissa saker syns inte, men känns. Mina lånade pengar har gett mej så många nya upplevelser, upptäckter, människor, visioner, sanningar(?), erfarenheter, jag kan fortsätta länge men detta extremt intressant inlägg måste snart knytas ihop.

Den blödige tangentbordstyckaren är uppriktigt glad över det året som gått. Ett år fattigare i csn´s ögon, men i mina, naivt blåa, så är jag ett år rikare. Kanske även något mer rynkig, men det bjuder jag på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar