torsdag 31 januari 2013

Den Svenska Björnstammen - Ett Fel Närmare Rätt

Ett barn som med blåögd entusiasm vill se samma 8minutersavsnitt på svtplay om och om igen, precis så lyssnar jag på musik- En bra låt ska spelas!

Jag är, vad man kanske kan kalla "radiojunkie" (?),  med min otroliga förmåga att älska  i princip allt som dom spelat några gånger. Sveriges radio introducerade Den Svenska Björnstammen för mej i sommar, och deras -Ett fel närmare rätt.

Hur många hundra gånger har jag inte, med min ljuvligt klara stämma, sjungit med i dessa återupprepande ord, utan att ens reflektera över ens första raden.


Ett fel närmare rätt  [...]
Jag måste lära mig att se det som finns framför mig
Och det som ingen kan ta här ifrån
Och även om jag inte vet vart jag ska
Så får jag aldrig sluta gå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar